perjantaina, tammikuuta 18, 2008

We´re on the road again

14.-17.1.2008. New York City -> Baltimore, Maryland

Morjesta. Taas kirjoitellaan matkakuulumisia. Buukkasimme reissun tällä kertaa melko lyhyellä varoitusajalla. Lähtemään päästiin maanantaiaamuna 14.1. eikä ainakaan vielä olla huomattu, että jotain olisi jäänyt matkalaukusta uupumaan. Lensimme Tampereelta Arlandan ja Frankfurtin kautta New Yorkiin ensin. Lufthansan lento oli täynnä ja meidän onneksemme meidät upgreidattiin business-luokkaan. Koneessa oli uudenaikaiset penkit jotka sai mihin asentoon tahansa, jopa makuuasentoon. Mikäs siinä oli ollessa, samppanjaa tuli pöytään, tv-ruudusta leffoja joka makuun ja iPodista hyvää musaa. Kahdeksan tunnin lento meni todella nopeasti. JFK:n kentällä tosin jouduimme venaamaan kolmatta tuntia kunnes immigration-jono osaltamme lyheni.

Ekana iltana poikkesimme vielä 47. kadulla parissa irkkupubissa, Pig & Whistle ja Langan´s. Edellisestä vierailusta kaupungissa on kulunut jo viisi vuotta, mutta yllättävän nopsaan NYCin kuviot sai haltuun. Ekana päivänä kävimme Union Squaren mahtavassa Barnes & Noble - kirjakaupassa ostamassa matkaa varten halpoja kirjoja. Halpoja siksi että Suomessa ulkomaiset kirjat ovat muutenkin järkyttävän kalliita ja nyt kun dollarin kurssi on surkea niin Jenkeissä kirjat saa suomalaisittain pilkkahintaan. Illalla kävimme katsomassa Xanadu-musikaalin Broadwaylla. Show oli hyvä, joskin hieman köykäinen. Jeff Lynnen biisit toimivat teatterilavalla yllättävänkin hyvin. Iltasella teimme vielä pubikierroksen Greenwich Villagessa ja East Villagessa.

Keskiviikkona söimme aamiaista Midtownissa mukavassa dinerissa ja kävelimme Central Parkin läpi luonnonhistorialliselle museolle. Museossa ja sen yhteydessä olevassa planetaariossa aikaa kului nelisen tuntia. Alkuillasta kävimme 25 teatterin multipleksissa AMC:ssä 42nd Streetilla katsomassa Tim Burtonin ohjaaman ja Johnny Deppin tähdittämän Sweeney Toddin. Loppuillasta vietimme aikaa Kuikkaniemen Kaisan ja hänen muutaman ystävänsä kanssa House of Brewsissa ja Langan´sissa.

Torstaina kävelimme pakaaseinemme 54. kadulle autovuokraamoon ja lähdimme Interstate 95:ttä pitkin seikkailuumme itärannikkoa alaspäin. Kävimme Princetonin yliopistokaupungissa kävelyllä lumisateessa ja ajelimme New Jerseyn ja Pennsylvanian erottavan Delaware Riverin rannoilla jossa näytti jokseenkin englantilaiselta lumipeitteisen maan ja muutenkin jouluisen tunnelman ansiosta. Philadelphiassa kävimme tankkaamassa ja majoittumaan ajoimme tänne Baltimoreen, Marylandin osavaltioon. Hotellimme on Admiral Fell Inn vanhalla ja idyllisellä satama-alueella Fells Pointissa. Tänään suuntaamme Washington D.C:hen.

Mikko ja Jarna (18.1. Baltimore)

Comments: Lähetä kommentti

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?