keskiviikkona, helmikuuta 07, 2007

Hairy-nosed wombats and horny kangaroos

Tiistai 23.1.2007.

Söimme aamiaisen kulmakahvilassa ja kävimme kävelemässä hetken rannalla. Surfers Paradisessa on myös maailman korkein asuintalo, juuri valmistunut futuristinen Q1 Tower. Sen yläkerrassa 220 m:n korkeudessa oli tarjolla ylihintainen maisemakierros mutta kannatti se nähdä. Rantaviiva ja lukuisat sisämaahan ulottuvat laguunit ja vesiväylät realisoituivat paremmin yläilmoista. Korkeutta torniin on saatu lisää istuttamalla katolle vielä 100 m korkea näyttävän näköinen masto. Tornista tulee kauempaa katsottuna mieleen joku tieteiselokuvan avaruusrakennuksen ja vapaudenpatsaan sekoitus.

Haimme iltaevääksi bottleshopista sixpackin XXXX-olutta ja lähdimme – yllätys yllätys - eläimiä katselemaan, tällä kertaa Currumbin Wildlife Sanctuaryyn, joka taisi olla koko tämän reissun eläinkohokohta. Kyseessä on melkein New South Walesin rajalla oleva keskikokoinen eläinpuisto, jossa on runsaasti tilaa ja eläimillä silminnähden hyvät oltavat. Kärsivällinen odotus palkittiin tänään kun näimme hereillä olevia karvanokkavompatteja. Yes. Lisäksi saimme kuvattua melko hyvän aikuisviihde-elokuvan jossa pääosassa näyttelivät kengurut.

Emme olleet juurikaan suunnitellet tämän viikon ohjelmaa etukäteen. Päätimme pienen Rough Guiden lukemisen jälkeen lähteä yöpymään johonkin lähellä olevista luonnonpuistoista. Lamington National Park sijaitsee Gold Coast Hinterlandissa, eli takamailla. Takamaat on vuoristoinen linja rantakaupunkien ja Outbackin välissä, muutama kymmenen kilometriä merestä länteen. Ajoimme illan hämärtyessä vuorille neljänkymmenen kilometrin pituisen serpentiinitien päähän Lamington Parkissa sijaitsevaan O´Reilly´s Guesthouseen. Tiestä ei meinannut tulla loppua millään ja hämärän aikaan liikkelle lähteviä wallabeja ja pademeloneja (tosi pieniä kenguruita) hyppi tiellä jo vähän liikaakin.

O´Reilly´s on 1920-luvulta lähtien saman suvun hallussa ollut majatalo joka on parin viimevuosikymmenen aikana kasvanut todella suosituksi loma- ja virkistäytymispaikaksi. Meidän piti olla vain yö ja lähteä seuraavana päivänä katselemaan itseksemme luonnonpuistoa, mutta toisin kävi. Talon ystävällinen lähes luksusluokan ilmapiiri oli vastustamaton ja sai meidät jäämään. Illastimme majatalon ravintolassa ja katselimme pademelonien hyppimistä pellolla huoneemme terassilta.

Comments: Lähetä kommentti

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?